Generalforsamlingen blev afholdt i mødesal ved Solrød Bibliotek. Der var repræsenteret 17 parceller, heraf 3 med fuldmagt.

Dagsorden:

1.      Valg af dirigent og to stemmetællere

2.      Formandens beretning

3.      Forelæggelse af det reviderede regnskab

4.      Forslag fra bestyrelsen

5.      Forslag fra medlemmerne

6.      Fastlæggelse af kontingent og budget for 2004

7.      Valg af bestyrelse

8.      Valg af revisor og revisorsuppleant

9.      eventuelt

1.

Valg af dirigent og to stemmetællere:

Dirigent Pawel (nr. 22).

Stemmetællere Stig (nr. 30) og Anee (nr. 21).

2.

Formandens beretning:

Formanden udtrykte tilfredshed med årets resultater, tingene havde udviklet sig positivt og der herskede en god ånd i foreningen.

At der er få fremmødte tages som udtryk for at man er tilfreds med arbejdet i bestyrelsen.

Formanden henviste ellers til den udsendte skriftlige beretning.

Der var til formandens beretning kun en kommentar, der drejede sig om fastelavn, idet man mente at der ikke havde været afholdt fastelavn. Formanden sagde at beretningen gjaldt for året 2003 hvor der havde været afholdt fastelavn.

Formandens beretning vedtaget enstemmigt uden yderligere bemærkninger.

3.

Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse:

Regnskabet blev fremlagt af Hanne, som varetog kassere jobbet i 2003, men som nu er fraflyttet klosterparken.

Kommentar: Det var flot at bestyrelsen var beslutsom, selvom budgettet blev overskredet.

Måden der betales på blev diskuteret, idet der er omkostninger når der ikke betales via PBS på normal vis. Det er dyrt ikke at betale på betalingsservice. Det koster ca. 70 kr. pr. indbetaling ekstra når der betales på anden måde. Dette bør måske føre til at der skal opkræves administrationsgebyr for disse afvigende indbetalinger.

Det er også begyndt at koste penge at kopiere referat og indkaldelser.

Der var også en kommentar angående den indkøbte stige, som vedkommende mente var dyr. Dertil blev svaret at der for indkøb af stigen blev fulgt generalforsamlingsbeslutning fra 2003.

Regnskabet blev derefter  vedtaget enstemmigt uden indsigelser.

Til sidst takkede bestyrelsesformanden den afgående kasserer for hendes indsats.

4.

Forslag fra bestyrelsen:

Forslag til ændring af vedtægter:

Der var ikke de nødvendige antal stemmer repræsenteret til er der kunne foretages ændringer i vedtægterne, idet der skal være mindst halvdelen af de stemmeberettiget repræsenteret. Senere på aftenen besluttede bestyrelsen at forslagene om vedtægtsændringer blev trukket tilbage, da ændringerne ikke var så radikale, at de ikke kunne vente til næste ordinære generelforsamling. Alternativet var nemlig at der skulle indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling.

Forslag til renovering af endegavle:

Peter fremlagde forslaget for forsamlingen. Formålet med forslaget var at vedligeholde og at de skader der er, ikke måtte forøges.

Bestyrelsen anbefalede forslag 1 (murermester Michael Mikkelsen), fordi han var den mest proaktive, kom selv med forslag og til den billigste måde, og derudover var han generel billigere.

Bestyrelsen har sikret, at tilbudsgiverne reelt havde givet pris på det samme arbejde, da der reelt var spredning på tilbudene.

Nogle af forslagene er vist med en fordeling over flere år.

Et medlem spurgte om vi kunne være sikre på at renoveringen ville hjælpe?

Dertil blev svaret at gavlene til stadighed vil arbejde.

Det blev påpeget at hvis der er også problemer på den indvendige side af gavlene, er det op til den enkelte selv at vedligeholde og reparere dette . Det kan være hensigtsmæssigt og formodentlig en billiggørelse at bede den samme entreprenør udføre indvendigt arbejde, når de er her i forvejen. Henvendelse kan ske til Peter (44).

Peter beskrev teknisk hvad arbejdet gik ud på. Endvidere nævnte Peter at ingen af tilbudsgiverne ville give garanti på, at reparationerne ”holder” evigt.

17 parceller stemte for forslaget og ingen imod. Forslaget blev vedtaget.

Forslag vedrørende buske uden om Klosterparken

Bestyrelsen er blevet bedt om at finde frem til løsning på hække omkring Klosterparken, af flere beboer og i flere omgange.

Bestyrelsen har derfor indhentet forskellige konstellationer af projekter fra nogle entreprenører.

Bestyrelsen anbefaler en totalløsning, der udføres i indeværende år. Hvis det deles over to år, vil det blive forholdsvis dyrere.

Den løsning som bestyrelsen anbefaler, har grundeejerforeningen ikke selv nogle arbejdsopgaver der skal udføres, udover tilsynet med opgaven.

Efter nogen diskussion blev forslaget med udførelse af Martin Hansen (totalløsningen) bragt til afstemning. For: 24   imod:10.  Forslaget blev derved vedtaget.

5.

Forslag fra medlemmerne:

Der var ikke indkommet nogen forslag.

6.

Fastlæggelse af kontingent og budget for 2003:

Peter gennemgik det udsendte budget, med de indarbejdede forslag.

Der var en del diskussion  og kommentarer på mødet. Forslaget blev derefter bragt til afstemning og blev vedtaget med 28 stemmer for, 4 imod og 2 undlod at stemme.

7.

Valg af bestyrelse og to suppleanter, jf. § 9:

Vi skulle have et formandsvalg. Derudover er Lennart (nr.11) på valg.

Der blev stillet følgende forslag til formand:

De to foreslåede kandidater ønskede ikke at blive valgt. Efter en del forgæves forsøg på overtalelse af de foreslåede kandidater valgte René (41) at stiller op igen. René blev genvalgt med 32 stemmer for og 2 stemmer hverken for eller imod.

Lennart (11), blev enstemmigt valgt.

Der blev efterlyst flere kandidater, som bestyrelsesmedlem

Medlemmer forslog Lars René (20), som var villig til denne post.  Han blev  valgt med 32 stemmer for, og 2 hverken for eller imod.

Yderligere ville Anee (21) gerne opstille som kasserer, men ikke til det egentlige bestyrelsesarbejde. Dette blev enstemmigt vedtaget.

Som suppleant blev Ulla (23) enstemmigt valgt.

8.

Peter (16) enstemmigt genvalgt som revisor.

Nicky (23) enstemmigt valgt til revisorsuppleant.

9.

Eventuelt:

Dirigenten takkede for god ro og orden, og erklærede kl.22:23 generalforsamling 2004 for afsluttet. Derefter takkede formanden af.